lunedì 2 luglio 2018

gIII8: A1. Abs. 2: Deutsch, warum nicht? Serie 3. Lektion 01: Die Musik ist super!

B.↓  Home. Teil 3: Lektion 01. ↔ 02.
Login. - Audio. - Podcast.

Summary of grammar. Note the following:

1. Listening techniques: 
In the first lesson we introduce some listening techniques which will make it easier for you to understand the German dialogues in this course. When you listen to each dialogue, ask yourself the following questions:

a) Where does the scene take place?
The sound effects (for example, street noises) will help you here.
b) Who is talking? How many people are talking? And what is their relations hip to one another?

c) What are they talking about?

d) What is the atmosphere like? What are the people like?

e) Can you recognise any "international" words -that is, words that are the same in severallanguages and which you already know from English or from another language. For example, Musik. Listen out for these words.

f) What are the key words, the most important words or expressions that are essential in order for you to understand what is being said?

g) What is the gist of the dialogue? Try to imagine how the dialogue could continue. But don't try to understand every single word. For example, someone would like to have a cigarette and asks for a light - Feuer. You can guess the meaning of this word from the context, even if you have not come across it before.

2. Revision of the conjugation ofthe verb haben.

Expressions used in the dialogues:

– Das ist schön!
– Phantastisch!
– Die Musik ist super!

Marlen Dietrich, 1930.
First of all you hear an excerpt from a song. It is sung by the famous German actress and singer, Marlene Dietrich, who was born in 1901 and died in 1992.

This is the full text of the song:

Sag mir, wo die Blumen sind
Sag mir, wo die Blumen sind.
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Blumen sind.
Was ist geschehn?
Sag mir, wo die Blumen sind.
Mädchen pflückten sie geschwind.
Wann wird man je verstehn?
Wann wird man je verstehn?

Sag mir, wo die Mädchen sind.
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Mädchen sind.
Was ist geschehn?
Sag mir, wo die Mädchen sind.
Männer nahmen sie geschwind.
Wann wird man je verstehn?
Wann wird man je verstehn?

Sag mir, wo die Männer sind.
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Männer sind.
Was ist geschehn?
Sag mir, wo die Männer sind.
Zogen fort, der Krieg beginnt.
Wann wird man je verstehn?
Wann wird man je verstehn?

Sag, wo die Soldaten sind.
Wo sind sie geblieben?
Sag, wo die Soldaten sind.
Was ist geschehn?
Sag, wo die Soldaten sind.
Über Gräbern weht der Wind.
Wann wird,man je verstehn?
Wann wird man je verstehn?

Sag mir, wo die Gräber sind.
Wo sind sie geblieben?
Sag mir, wo die Gräber sind.
Was ist geschehn?
Sag mir, wo die Gräber sind.
Blumen blühn im Sommerwind.
Wann wird man je verstehn?
Wann wird man je verstehn?

Scene 1: A Jew people are standing in the street listening to a street musician.
This is what they say about the music:

1. Frau: Ach, ist das schön!
2. Frau: Phantastisch!
1. Junge: Ja, die Musik ist super!

Scene 2: One of them asks for a cigarette.

2. Junge: Hast du mal eine Zigarette für mich?
1. Junge: Was willst du?
2. Junge: Hast du mal 'ne Zigarette für mich?
1. Junge: Ja -hier.

Scene 3: The young man asks for a light.

2. Junge: Hast du auch Feuer für mich?
1. Junge: Feuer? Nein, hab' ich nicht.
Mann: Warten Sie, ich habe Feuer.
2. Junge: Danke!

Words and expressions.

(Words used in the song are not included in this list.)

Phantastisch! - Fantastic!
die Musik - music
super - super
die Zigarette - cigarette
das Feuer -  a light (literally: fire)

Exercises.

1. Read the first dialogue again. Who is speaking? Write down the answer in the space provided.

Wer spricht? ________________________

2. Now read the second dialogue. What does the boywant? Fill in the answer.

Was mächte der 2. Junge? ___________________

3. What are the two key words used in Scenes 2 and 3?

4. Form questions to elicit the underlined words as the answer.
1. Ein Junge mächte eine Zigarette. _________________
2. Ein Junge mächte Feuer.
3. Ein Mann hat Feuer.
4. Die Musik ist super.

5. Which "international" words can you recognise?
(These answers are not included in the key to the exercises.)

6. Complete the blanks with the correct form ofthe the verb haben.
1. Der 1. Junge _______Zigaretten.
2. Der 2. Junge fragt:
_______du eine Zigarette für mich?"
3. Er fragt: " _______
du auch Feuer für mich?"
4. Aber der 1. Junge _______kein Feuer.
5. Der 2. Junge fragt den Mann: " Sie Feuer für mich?"
6. Der Mann sagt: "Ja, ich _______Feuer."

7. Construct sentences and questions using the verb haben.
(These answers are not included in the key to the exercises.)


Bottom. Top.↑

Nessun commento: